mandag 8. februar 2010

På kattebesøk.

Jeg er også en stor katte fan, så når ei venninne av meg skulle hente seg en ny kattunge var jeg kjempe spent på å treffe dette lille nurket. Hun hadde vært å henta seg ei lita siameser-frøken som var aldeles nydelig. Og heldig for meg var pusen i toppform da jeg kom. Det var hopp og sprett til alle kanter. Men halen til værs, slått ut som en flaskebørste, og kul på ryggen var hun klar til å yppe seg på hvem det skulle være :o) Men som med kattunger flest er det opp som en løve og ned som et lam, for plutselig var hun trett. Da var det å klatre opp på mor sitt fang for å sove litt. Men jeg fikk da tatt noen bilder av henne, noe som var lettere når hun var trett enn våken.

Denne vakre frøkna er en sjokolademasket siameser, og har fått det flotte navnet (N)Niceli Electra. Hennes ambisjoner i livet er å bli ei topp premiert dame, med noen kull kattunger. Om alt går som planlagt ventes første kull rundt juletider 2011.



Men for at det skal bli kattunger må det jo være en far. Det er her denne karen kommer inn i bildet. SC Enrico av Bumiral, en blåmasket siameser. Det er denne gemalen som skal fange lille Electras hjerte. Heldigvis bor de i samme hus så han har god tid på å sjarmere henne i senk. Foreløpig er han kun brukende til å springe etter og jakte på for Electra. Så Enrico får trøste seg med andre damer mens han venter på at Electra skal bli stor nok.




Disse kattene er veldig spesielle. De er innekatter og har en egen måte å føre seg på. Meget elegant med en litt glidene bevegelse når de går med disse lange beina sine. Veldig muskuløs i kroppen, nesten så de virker litt tynn for oss som er vant til katter med mye pels :o) Man blir litt betatt av å sitte å se på dem. Veldig vakre og elegant.
Så da var det bare å glede seg til min venninne er godkjent som oppdretter og det blir småpuser i huset igjen :o)




2 kommentarer:

Marianne sa...

Hmmmmm..meget spesielle kattepyser!
Disse derimot er mine absolutte favoritt rase!!
http://www.helligbirma.no/

Men elsker man noe så ELSKER man noe..og disse er vel intet untakt! katter er ålreite dyr, det er vi iallefall enige om!! Og kattunge er nå søte okkesom!!

Nøve sa...

Meget spesielle katter, en verden som er ganske ukjent for meg. De er fascinerende.