tirsdag 23. februar 2010

Togtur av værste sort

Sjekk denne linken http://www.nettavisen.no/nyheter/article2840827.ece

Vi hadde tenkt å ta Ask med oss på en liten togtur, men å ha lest denne artikkelen ble jeg veeeeldig skeptisk.
Kjenner jeg koker av sinne når jeg leser denne artikkelen. Hadde det vært min datter som hadde blitt behandlet slik med sin hund, vet jeg ikke helt hvordan det hadde gått når jeg skulle hente henne på stasjonen. Antakelig hadde de måtte tilkalle politiet for å roet meg. Jeg er normalt en sindig og rolig nordlending, men i et slik tilfelle.... Knurrrr.... Får bare håpe dette får konsekvenser for den konduktøren som hadde fattet besluttningen om å la de sitte i godsvogna!
Sånn, da føltes det litt bedre :o) Så da lurte jeg på om det var andre som hadde erfaring med å ta hund med seg på toget. Går det normalt greit, eller kan man risikere slike tilfeller som i denne artikkelen? Føler ikke for å sitte i godsvogna selv en varm sommerdag!
Hadde vært fint å høre andres erfaring før vi legger ut på togtur :o)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Huff dette var da direkte slemt gjort!!

Mine tog opplevelser.
Jeg har reist en del med tog, og da er jo som regel hundene med...Det har ALDRI vært et problem, heller tvert i mot...Da jeg skulle til åndalsnes å hente Embla, så tok jeg toget begge veiene....Jeg hadde bestilt PLASS til Embla på hundecupeen, og vi satte oss der..Det var ganske sent på kvelden og turen skulle ta 12 timer...Etter et par timer på den harde stolen med Embla på fanget, så kom den ene serveringsdama bort til meg, og sier at hun har fikset et dobbeltsete til meg og Embla inne på sovevognen..Vi ble geleidet inn og jeg fikk 4 tepper som vi kunne "kose" oss med..Serveringsdama klappet Embla på hode å sa god natt, men ettter 10 minutter var hun tilbake med en skål vann og en pølse! Hehe, hun var så søt altså!!
Etter mine togturer ca 5 stk med hund, så må jeg si at jeg hadde IKKE vært redd for å reise med tog! men av og til dukker det jo opp noen "hundehatere" , og det er vel heller disse som lager problemer og ikke NSB..

Nøve sa...

Oi, det var litt av ei historie! Slikt bør jo slettes ikke skje. Men om en konduktør 'prøver seg', vet du å svare for deg vil jeg tro. God tur!

Jeg har ett barndomsminne fra min eneste togtur med hund. Vesle Bianco, en shetland sheepdog, han sjarmerte jo alle på toget, deriblant tre engelske damer. De spurte hvor gammel han var. Som jeg strei med å uttale "three months"... Jeg glemmer det aldri :o)