onsdag 27. januar 2010

Litt å feire

Det viste seg at vi hadde litt av hvert å feire i går. Ikke bare hadde Ask bursdag, men jeg fikk også mitt høyst etterlengta tillsettingsbrev fra der jeg jobber. Nå er det endelig slutt på kontrakter :o)
I tillegg skulle mine foreldre få en ny liten gutt i huset. De mistet hunden sin etter 14 år, så nå var det på tide med en ny. Så i går kom han med flyet fra Trondheim. Denne fine gutten har fått navnet Dennis. Gleder meg veldig til å treffe han.
Med så mange gode grunner til feiring ble det kjøpt deilig sjokoladekake på bakeriet på tur hjem fra jobben. Og folkens den var virkelig god, så god at jeg syns jeg måtte dele den med dere.
Så om noen er på slankekur, må jeg advare om sterke scener. ;o)

Takket være våre nespresso maskin (anbefales) ble det selvfølgelig en god kopp latte til. Når man først skal feire må man gjøre det skikkelig.
Mørk kakebunn med lys sjokolade krem og raspet hvit sjokolade på toppe. Nam, nam....



Inni viste det seg å være et tynt lag med litt bær, noe jeg normalt ikke liker, men denne var helt topp.
Kjøp på fattigmann, om noen lurte :o)


På dette stadiet var jeg egentlig ganske fornøyd, men det var bare å spise opp. Men det var ikke akkurat noe slit nei ;o)


Og selvølgelig måtte jo bursdagsbarnet få slikke fatet. Tok ikke lange tid før det fatet var reint :o)

Det er jammen lenge siden jeg har kosa meg så godt, dere..... Skulle nesten ønske Ask hadde bursdag flere ganger i året :o)



6 kommentarer:

Merete sa...

; ) En flott dagmed andre ord!

Nøve sa...

Å, den smakte nok himmelsk,ja...
(Jeg langpintes ;)

Marianne sa...

Det så ut som en skikkelig deilig kake! Godt vi har noe å feire! Min bursdag skal feires på søndag, da er jeg lovt kake (selvlaget) av min kjære Kevin! Gleder meg til det! (og alle gavene)!

Tenker det var trygt å godt å få "fast" jobb i disse tider...Gratulere så mye med det!
Og Dennis da, så herlig..Han og Ask kommer sikkert til å bli gode venner..Er det en tibbe?

snorredimma sa...

Å, sååå veeeldig godt ut!!! Så søtt bilde av Ask der han slikker asjetten :-)

Dennis ser jo nydelig ut, og som Marianne tror jeg han og Ask kommer til å bli gode venner.

Elisabeth sa...

Ja, han er nok en tibbe. Så kjælen og hengiven at :o) Mamma var litt i lykkerus da jeg snakket med henne i går. De pusler og koser seg rundt denne lille gutten. Men det kan man godt skjønne... :o)

Dixie sa...

Det var mye kjekt på én dag! Høres ut som Ask hadde en fin bursdagsfeiring, med noe som så ut til å være en veeeldig god kake! Han kommer og Dennis kommer nok til å bli kjempegode venner etter hvert! :D